Bangkokse drukte - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu Bangkokse drukte - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

Bangkokse drukte

Door: gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

26 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Dag 3
Vandaag zijn we van Dubai naar Bangkok verhuisd. Een trip van 6,5 uur vliegen. Vanmorgen netjes met de wake up call gewekt om 05.30 uur.
Onze chauffeur voor naar het vliegveld was er al. Uitchecken en weg dus.

A380
Ja dat was weer een belevenis hoor! Enig minpuntje. We hadden dit keer geen internetverbinding aan boord. Er werd geen reden bij gegeven. Maar ik heb wel een "live" video kunnen maken van de start bij daglicht. Gewoon vooruit kijken en dan snelheid maken en hoppa de lucht in. Toch vreemd om dit zo te zien als je altijd maar uit het zijraampje moet kijken. Daarnaast was het vliegtuig niet erg vol met passagiers. We hadden een lege stoel naast ons en dan zit je net iets lekkerder. De vlucht was soepeltjes met enkel iets turbulentie boven India en bij aankomst Thailand. Anders dan in Dubai waren we snel door de bagage afhandeling.

Bangkokse drukte
Bij aankomst zijn we weer door het travelburo naar het hotel gebracht. En dan merk je ineens het verschil tussen Dubai en Bangkok in het verkeer. In Dubai vond ik dat automobilisten zich keurig aan de verkeersregeltjes hielden op de prachtige driebaanswegen.
Maar mijn eerste indruk hier was heel anders. Nog maar een klein ritje meegemaakt natuurlijk, maar wat een verkeer zeg. Dan merk je ineens dat je in een miljoenenstad bent waar het toch anders gaat. Brommers, tuk-tuk en ander gespuis op de snelweg! Moet je nagaan, daar waar je 100 mag, rijd gewoon dit langzame verkeer mee.
Wat ook wel vreemd is dat men hier links rijdt. De chauffeur stapt dus ook aan de andere kant in. Even wennen dus.

Hotel
Het hotel is keurig. De ontvangst sobertjes, maar de receptioniste deed haar best. Ondanks het gebrek aan de Engelse taal. Daarbij kwam nog dat ik, door het motorgeluid van het vliegtuig nog in mijn oren, er geen bal van verstond. Nou dat was wel even communiceren zeg maar. Maar goed met Inge's hulp zijn we eruit gekomen en hebben een mooie kamer.

Nootjes en durex
Ja, dat is een aparte combi! In het minibarpakket zit dit onder andere. Ik zal er wel een foto van plaatsen. Echt grappig. Nog even beneden een eerste drankje gedronken en ook hier toch weer het taalprobleem. Bestelde een glas wijn, maar komt de barman met een fles aan. Op zijn beste kunnen dit geserveerd. Openmaken, doekje onder de fles. Mevrouw een slokkie laten proeven en dan zorgvuldig inschenken. Topgozer!

Bangkok
Morgen Bangkok in. Omdat we vrijdagmiddag hier al weer verder gaan zal het fietsen er helaas bij inschieten. Die tijd hebben we gewoon niet.
Eerst morgen ontbijt, dan kijken wat de dag ons brengt.
Ik verwacht Bangkoks drukte!

Morgen dag 4 op dit net!

groetjes

• 26 Augustus 2015 - 19:02

Karin:

Nou dat is dan wel een verschil met Dubai. Maar kan niet wachten op de foto's van de drukte in Bangkok. Trusten en tot morgen.

• 26 Augustus 2015 - 20:48

Wendy:

Zo het reizen zit er ff op! Hele belevenis al zo lijkt me, Dubai was vast prachtig om te zien.
    Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven de aankomende 2 weken, dus wacht wel smart op het volgende verhaal!