Dag Dubai, hallo Bangkok. - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu Dag Dubai, hallo Bangkok. - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

Dag Dubai, hallo Bangkok.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Dag 2 (vooruitlopend op 3)
Na het ontbijt met Edammer kaas en het bekende eitje maar eens gekeken naar de verstrekte informatie. Daar zat niet veel bruikbaars tussen. We hadden besloten eerst even naar de supermarkt een eindje verderop te gaan. Reden, wellicht konden we er bier en wijn kopen voor als we eind van de dag terugkwamen.

Dubai is alcoholvrij
Er is in Dubai geen alcohol verkrijgbaar als alleen in de restaurants van de hotels of hotel bars. En dat buiten deze horeca ondernemers flink uit. De prijzen voor alcoholische dranken zijn gewoon enorm te noemen. Een biertje Heineken 0,5 cl glas, je moet er gewoon van genieten, kost AED 39, dat is ongeveer 9,75 euro! Maar als je dat weet doe je er extra lang over.

Dubai bekijken
Nadat we terug waren van de supermarkt de juffrouw van een reisorganisatie in het Hotel aangesproken wat slim was om te doen. Taxi, bus, metro? Uiteindelijk verwees ze ons naar de Metro.
Maar daar waren we niet zo voor, de taxi leek ons beter.

Mohammed de hotel chauffeur
Mohammed sprak ons buiten aan voor een taxi, of we mee wilden en zo ja waar naar toe. Na wat onderhandelen ingestapt om naar het grootste gebouw en winkelcentrum ter wereld te gaan. Uiteindelijk deed hij ons een mooi voorstel. Voor 80 euro wilde hij ons 4 uur rondrijden en overal de mooie dingen laten zien. Omdat hij rustig en vertrouwd reed en chauffeur van de hoteltaxi was zijn we erop ingegaan. En dat was een gouden greep. Ik heb hem voor zijn diensten 100 euro betaald. Dat had hij dik verdiend! Alles gezien in 4 uur en ook nog tijd om te lunchen en foto’s te maken.

Uitblazen
Na terugkomst merk je wel dat je in 1 dag veel informatie hebt gehad en veel hebt gezien. Mohammed wist veel over Dubai te vertellen. Hij woont er 10 jaar en heeft de nieuwe torens zien bouwen in de 6, 7 jaar waarin dit is gedaan. Dus eerst even een biertje gedronken in de bar van het hotel en later de Corona op het dak aan het zwembad.

Morgen vroeg op
Om 06.40 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan voor de verdere reis naar Bangkok. Nog even een wake up call regelen voor het geval dat we ons verslapen. Vanavond koffers inpakken en morgenochtend direct klaar voor vertrek. Alleen even tandjes poetsen…. En een kop koffie, ook niet onbelangrijk. We hebben een waterkoker op de kamer en koffie!

Thailand
Nog 6,5 uur vliegen en dan zijn we echt daar waar we willen zijn, Thailand. En het mooie is, dat we weer met een A380 gaan. En nu kan ik de landing waarschijnlijk nog met schemer “live” meemaken via de camera’s van de A380. Gisteravond was het donker. Recht vooruit kijken dus in het vliegtuig! Echt een ervaring!

Verslag dag 3
Morgen eerst even afwachten wat de Wi-Fi mogelijkheden zijn in ons hotel van Bangkok. Ik hoop tijd te vinden om ons verslag van dag 3 woensdagavond nog te doen.

Groetjes vanuit Dubai en tot ziens in Bangkok.

• 25 Augustus 2015 - 19:30

Joost:

Hoi Gerard & Inge,

Leuk deze verslagen om te lezen. Alsof je er live bij bent. Ga er mee door en hoe ons op de hoogte. Kijk nu al uit naar de volgende berichten.

Hou jullie taai en tot horens. Vanuit een regenachtig Almelo.

Joost & Karin.

• 25 Augustus 2015 - 19:43

Janette:

Zo' n super vliegtuig is natuurlijk geweldig! En dan de volgende ochtend gewoon een ontbijten met Edammer kaas. Haha.
    Maar even een dag jet zo veel drinken, de schade halen jullie wel weer in. Enjoy'

• 25 Augustus 2015 - 21:49

Marloes:

Wat klinkt Dubai gaaf, en mooi te combineren zo om even de reis te doorbreken! We zijn nu al erg benieuwd na de foto's en verhalen, hopelijk heb je daar in Thailand ook een WiFi

• 25 Augustus 2015 - 22:13

Hans:

Hoi Gerard en Inge, geen idee hoe dit allemaal werkt. Ik had dacht ik een bladwijzer gemaakt maar blijkbaar heeft dat niet gewerkt. Hier is het een stuk koeler als bij jullie en nog heb ik het warm. Als ik dan zie wat jullie voor een biertje betalen, daar heb je hier een heel kratje voor en prijs ik mijzelf gelukkig op dit moment met een blikje Schultenbräu van nog geen 50 eurocent.

• 26 Augustus 2015 - 14:17

Karin:

Kijk nu al uit naar de verhalen over Thailand. Zo ver weg en ook weer dichtbij