The hill ! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu The hill ! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

The hill !

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 September 2015 | Nederland, Apeldoorn

Dag 11
Vandaag waren we vroeg wakker. Om half zeven waren we er al uit. Het ontbijt is van 07.00 uur tot 10.00 uur, wat eigenlijk best wel kort is. In de andere hotels konden we langer terecht. Maar goed, geen punt, ik ben toch altijd vroeg wakker. Voor onze kamer staan enkele bomen. We hebben ontdekt dat er eekhoorntjes in zitten. Schattig om te zien.

The Fair House Hotel
Het hotel is werkelijk een plaatje. Alles klopt hier wel. Goed ontbijt, goede lunchmogelijkheden en redelijk tot goed avondeten. Ze zijn wel voornamelijk in vis gespecialiseerd. Maar je kan ook gerechten met kip of varkensvlees krijgen. Het strand is prachtig en omdat het privéstrand is komen er alleen gasten.

Minpunt hotel
Enig minpunt van het hotel is dat het niet geschikt is voor mensen slecht ter been. Dat komt omdat het hotel tegen een bergwand is aangebouwd, en de weg naar het strand is kort en loopt niet echt "geleidelijk" af naar beneden, maar enigszins steil aan het begin.

The Hill
Wij hebben hem al een naam gegeven, "The Hill". Als je naar het strand of restaurant gaat (waar ook het ontbijt is), betekent dit ook dat als je terug gaat de heuvel weer op moet. Niet echt iets voor mensen slecht ter been. Voordat we het hoofdgebouw bereiken, waar onze kamer is, moeten we circa 50 meter overbruggen met een stijgingspercentage van, ik denk, 20 procent. Daarna moeten we linksaf naar het gebouw waar onze kamer is. Wij zitten bovenin, 3 hoog. De weg naar links is denk ik 20 meter, maar gaat vrijwel het hele stuk 45 procent omhoog. In het gebouw van onze kamer zit geen lift, dus ook nog 7 trappen op van acht tredes. Dat is echt te veel voor ons "oudjes".

Charmes
Inmiddels hebben we wat gevonden op dit probleem. We zijn maatjes aan het worden met het personeel op het strand. En als we terug willen, dan vragen we om een karretje. Ze gebruiken hier golfkarretjes om nieuwe mensen met hun koffers naar de bestemming te brengen. Ik heb tegen Inge gezegd; Gooi je charmes in de strijd en vraag om zo een karretje. Misschien willen ze ons wel brengen. En laat dat nou zo zijn!
Er wordt even gebeld en het golfkarretje zet ons af voor het gebouw.
Allen de trap dan nog "overbruggen".

Mooie dag
Vandaag was een zonnige dag met temperatuur 32 graden. Hele dag zon en geen regen. Toch is de luchtvochtigheid hoog waardoor het warmer aanvoelt. Op het strand lopen enkel verkopers langs die hun koopwaar proberen te slijten. Zo ook een met luchtbedden, zwembanden, snorkels et cetera. We hebben een luchtbed gekocht. Het water is hier kalm en heeft een temperatuur die fenomenaal is, wel 27 of 28 graden volgens mij. Zo warm heb ik de zee nog niet meegemaakt, zelfs niet in Egypte. Dus lekker gedobberd!

UV
Je moet je echt goed insmeren hier, het Uv-licht is erg sterk. In enkele uren vandaag zijn we al best verkleurd en dan zijn we van 12.00 tot 14.00 bewust uit de zon gebleven.

Pinnen
Als ik wil pinnen moet ik buiten het resort een ATM machine bezoeken, die staat circa 250 meter verder. Dat betekent wel dat ik weer die bult af en op moet. Niet echt jofel. Overigens kan ik ook bij de receptie wisselen, maar de wisselkoers is niet laag t.o.v. een ATM.

In de buurt
In de buurt van het hotel is niet veel. Als je wat beleven wil, een markt of zoiets, dan moet je toch 3 km of meer van het hotel af zijn. Morgenavond willen we naar een avondmarkt. Die is er alleen op zondag en daar moeten we dus met een taxi heen, te voet is te ver. Gelukkig zijn de taxi's hier niet duur.

Visjes spotten
Morgen ga ik proberen met mijn smartphone in een speciaal waterdicht hoesje enkele visjes te filmen aan een rotspartij in het water. Ik zag ze vanochtend al tijdens de strandwandeling die ik al weer heb gedaan. Ik geniet ervan om langs het strand te lopen.

Niet veel
Omdat het onze laatste dagen aan het strand zijn, zullen we niet zoveel meer meemaken. We willen nu echt uitrusten. De trekking heeft er behoorlijk "ingehakt", waardoor we "The Hill" nu al als zwaar ervaren.

De berichten zullen wat korter worden denk ik, maar als er wat te melden is, dan laat ik het weten.

Tot morgen.

Groetjes

• 05 September 2015 - 17:23

Karin:

Lekker uitrusten enveen fijne avond nog.

• 05 September 2015 - 22:37

Atie:

Hi you2,
    Wat een leuke verhalen jongens en wat een avontuur.
    Geweldig, ik heb ervan genoten. Hoop dat jullie een mooi fotoboek maken van alle foto's die jullie zeker gemaakt hebben (die wil ik dan tzt heel graag zien).
    Geniet van jullie welverdiende rust.
    Maar dat gaat zeker goed komen, daar ben ik niet bang voor.
    Fijne dagen nog! Dikke knuffel, Atie