Koninklijk Economie Class vliegen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu Koninklijk Economie Class vliegen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

Koninklijk Economie Class vliegen

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Dag 2
We zijn in Dubai!
Nog niet veel gezien, maar dat heeft een reden. De lange dag gisteren werd een wel heel lange dag. Eerst al de Schiphollijn, ja, die lag er weer eens uit! Via Amersfoort alsnog Schiphol een uur half uur later bereikt. Als je ver reist, dan ben je vaak de meeste tijd kwijt aan wachten. Dat is het minst leuke deel aan reizen. Maar vliegen met een A380 van de Emirates maakt alles weer goed!

A380
Wat een geweldig vliegtuig is dit om mee te vliegen. Emirates, de vliegmaatschappij is ook geweldig om mee te vliegen. Ik heb me totaal geen enkele minuut “Economie Class klant” gevoeld. De verzorging is uitstekend aan boord, het eten prima. Aan niets is gebrek en de bemanning doet haar uiterste best voor je. En waar krijg je, als je bijna op bestemming bent, nog een ijsje als afsluiting van je reis?

“Live” landen
Er zijn drie buitencamera’s in de A380. Vanaf de staartcamera kijk je als het ware over de rug van het vliegtuig naar de neus. Dat maakt het vliegen veel reëler. En wat het mooiste is, de camera blijft “aan” tot aan de gate wanneer het vliegtuig stilstaat. Op die manier zie je de landingsbaan in de verte aankomen en maak je de landing ”live” mee. Prachtig, werkelijk waar. Ik heb me er kostelijk mee vermaakt, met het meekijken en alle vlieginfo tijdens de vlucht.

WiFi on board
Ook nieuw, je kan na het opstijgen gewoon internetten aan boord. Signaal is sterk, alleen duurt het even voordat je berichten binnenkomen en uitgaan. Zal wel komen door de hoogte en het zal wel via GPS gaan. Maar ook dit is wel weer een ervaring hoor. Gewoon contact met “thuis”.

De vlucht
De vlucht was “smooth” te noemen. Nauwelijks turbulentie, de trein schommelde nog meer vond ik.
Grappig is wel dat ik de startsnelheid maar laag vond voor het opstijgen. Ik dacht, die zal wel een behoorlijke snelheid moeten maken om de lucht in te komen. Maar nee dus. Zal wel komen omdat het vliegtuig “maar” half vol zat met 448 passagiers en dan hoef je waarschijnlijk maar half gas te geven.

Bagageafhandeling
Dat deed ons de nek om. We hebben bijna anderhalf uur op onze koffers gewacht. Dat moet toch beter kunnen op een zeer modern vliegveld als Dubai Airport.

Rit hotel
We werden keurig opgepikt door een chauffeur die ons naar het hotel bracht. 10 minuutjes rijden was het, in een joekel van een Ford met alles erop en eraan. De airco was perfect in dat ding. En dat was maar goed ook, want het was nog “maar” 32 graden buiten. Uiteindelijk waren we 01.45 uur in het hotel. Onderweg kregen we de nachtlook van de skyline van Dubai te zien. Het deed me aan Las Vegas denken. Allerlei gekleurd licht op grote gebouwen, voornamelijk hotels, groot, groter, grootst. Mooi om te zien, maar veel te kort tijdens die rit.

Hotel
Het hotel bevind zich in het oude deel van de stad en is voor standaardnormen prima te noemen.
We zijn, nadat we waren ingecheckt , nog even in de bar van het hotel een afzakkertje wezen nemen. Uiteindelijk lagen we 05.30 uur in bed. Prima bed overigens! Heerlijk 3 uurtjes geslapen. Niet veel, maar zo als de dag gisteren lang was, zal hij vandaag waarschijnlijk te kort zijn.

Ontijt en op avontuur
Straks gaan we even ontbijten en dan op pad. Ik heb allerlei info die ik nog even door moet nemen. Wellicht zit daar nog bruikbare informatie voor een toer door de stad bij. We gaan het zien en dan horen jullie het wel weer.

Groetjes.