We are on the MOEVE – We MOEVE! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu We are on the MOEVE – We MOEVE! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

We are on the MOEVE – We MOEVE!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Dag 1
Onze reis is begonnen! Vanochtend nog de laatste dingen ingepakt en nu zijn we dan ook daadwerkelijk onderweg. En dat geeft nu toch wel het gevoel van “vakantie”.

Eerste deel reis
Het eerste deel van onze reis gaat naar Dubai. Hier blijven we 1 dag om daarna woensdag door te vliegen naar Bangkok. Dubai biedt een hoop bekijks. Als het mogelijk is zal ik proberen dinsdagavond enkele foto’s hiervan te uploaden via Waarbenjij en Facebook.

Lange dag
We hebben een lange dag in het vooruitzicht. Vanochtend om 5.15 uur opgestaan. Ik verwacht dat we komende nacht ergens rond 2.00 uur in bed liggen in Dubai. Ervan uitgaande dat we geen vertraging oplopen! Al met al zijn we dan sowieso 21 uur in touw geweest.
Warme deken
We krijgen in Dubai een warme deken over ons heen als we om de verwachte tijd 23.59 uur aankomen. De verwachte temperatuur om 0.00 uur vannacht zal ongeveer 36 graden zijn. De gevoelstemperatuur ligt volgens Buienradar op 46 graden. Ik hoop dat in het hotel nog een koel drankje te krijgen is voor we naar bed gaan. De verwachte middagtemperatuur voor dinsdag ligt op 41 graden.

Arabisch
De Verenigde Arabische Emiraten, waarvan Dubai deel uitmaakt is een Arabisch land. Doordat we vaak in Egypte zijn geweest ken ik enkele Arabische woordjes spreken. Wellicht dat die nog te pas komen. Het meest handige woord is “lè” in Arabisch en betekent “nee”. Hiermee schud je al snel opdringerige kofferdragers en taxichauffeurs op het vliegveld van je af. Doordat je als toerist in de Arabische taal nee zegt zijn ze meestal “overrompeld” en snel weg.

We are on the “MOEVE”
Natuurlijk is dit een woordspeling en weet ik wel dat je “We are on the move” moet schrijven. Maar om aandacht te krijgen voor je verhaal is een pakkende titel altijd handig. En het is een mooi begin van 17 dagen Engelse taal spreken.

Schrijfstijl
Collega’s die meelezen hebben het ongetwijfeld al ontdekt. Ik tracht de schrijfstijl die op mijn werk wordt gebruikt hier toe te passen. Kopje, alinea, korte zinnen. Dat leest makkelijk!

Mijn eerste verslag ligt er….., wordt vervolgd (bee kontin joed) zullen we maar zeggen!

Groetjes.

  • 24 Augustus 2015 - 09:43

    Marloes:

    Heel veel plezier, we zullen jullie missen, dikke knuffel van ons en de kindjes(L)

  • 24 Augustus 2015 - 12:31

    Anneke Wiegman:

    Hallo Inge en Gerard,

    Wat heerlijk voor jullie.....samen op reis.
    Stiekem ben ik een beetje of 2 beetjes jaloers.
    Natuurlijk ga ik jullie volgen, ik vind dit zo leuk.
    Op deze manier ben ik toch met vele andere mee met jullie reis.
    Geniet ervan, jullie verdienen het!

    Liefs uit Noord Holland

  • 24 Augustus 2015 - 12:35

    Karin:

    Goede reis en heel veel plezier. We gaan jullie volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 7622

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 11 September 2015

Onze eerste individuele rondreis

Landen bezocht: