Voor wie het heeft gemist - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu Voor wie het heeft gemist - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Gerard Letteboer - WaarBenJij.nu

Voor wie het heeft gemist

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Je kunt het teruglezen hier, maar nogmaals ons programma voor de reis hieronder. Morgen 15.20 uur start onze reis vanaf Schiphol en gaan we de lucht in met een gigantisch vliegtuig, de A380!

===========================================

Dag 1: Amsterdam - Dubai U vliegt vanaf Schiphol comfortabel naar Dubai. U komt ’s avonds nog aan op de luchthaven van Dubai, waar uw transfer al klaar staat om u naar uw hotel te brengen. Deze moderne stad is een waar sprookje in de woestijn. Dubai houdt van groot, groter, grootste en dit zult u zeker zien in de vele activiteiten die hier te ondernemen zijn. U verblijft in het Citymax Bur Dubai, een modern voordelig geprijsd hotel met een uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding en prima faciliteiten. Qua ligging is het een uitstekende keuze, want het hotel ligt middenin Bur Dubai, oftwel Oud-Dubai, en vlakbij de Dubai Creek. Dit historische gedeelte heeft een verrassende Aziatische sfeer, dankzij de vele inwoners van Aziatische afkomst.

Dag 2: Dubai Dag ter vrije besteding. U kunt de dag besteden aan winkelen in een van de vele shopping malls of u kunt een optionele Citytour Dubai maken. Tijdens deze tour krijgt u een uitstekende indruk van de diverse ‘gezichten’ die Dubai kent. U start de dag bij de Jumeirah moskee, de grootste moskee van Dubai. Aansluitend gaat de tour verder over de Jumeirah Beach Road, die het meest luxueuze deel van Dubai doorkruist. U maakt een fotostop bij het bekende Burj Al Arab Hotel, gelegen op een kunstmatig eiland in zee en de vorm van het zeil van een traditionele boot heeft. In het Nad al Sheeb stadion kunt u wellicht een kamelen- en paardenrace bijwonen, u maakt in ieder geval grote kans te kunnen zien hoe kamelen worden getraind. Vervolgens gaat u richting het nieuwe Dubai, dat vol staat met de wolkenkrabbers, en ook wel ‘Little Manhattan’ genoemd wordt. Het letterlijke en figuurlijke middelpunt van dit gebied is de Burj Khalifa, ’s werelds hoogste bouwwerk met een hoogte van 828 m. U sluit de dag af, rijdend langs de enorm indrukwekkende paleizen van de belangrijkste kenmerken van Dubai, richting de Dubai creek.

Dag 3: Dubai - Bangkok Transfer naar de luchthaven, vlucht naar Bangkok.
Na de aankomst in Bangkok vindt de transfer naar het Eastin Hotel Makkasan Bangkok in het centrum van de stad plaats. In deze miljoenenstad raast het leven 24 uur per dag door. Tevens is het kantoor van 333TRAVEL hier gevestigd. De tegenstelling tussen het moderne en het traditionele leven kom je hier op elke straathoek tegen.

Dag 4: Bangkok Na een goed (Amerikaans) ontbijt in het hotel heb je ook vandaag de tijd om Bangkok te ontdekken. Ook is het mogelijk om vandaag een excursie te boeken. Aanraders zijn het koninklijke paleis met de Tempel van de Smaragden Boeddha en de tempels van Wat Pop en Wat Arun. Of ontdek de groene kant van Bangkok per fiets. Onze vertegenwoordiger ter plaatse zal je er alles over vertellen. Ook voor het avondprogramma doen we graag suggesties.

Dag 5: Bangkok-Chiang Mai De laatste dag in Bangkok voordat we naar Noord-Thailand vertrekken.
Na een prachtige avond en nacht slapen we lekker uit en genieten van het ontbijt. Rond het middaguur checken we uit bij ons hotel. Later in de middag vertrekken we naar het treinstation voor de nachttrein naar Chiang Mai.

Dag 6: Chiang Mai Chiang Mai is de op één na grootste stad van Thailand en het centrum van het noorden. Highlights zijn de prachtige boeddhistische tempels en de beroemde avondmarkt. Bovendien is deze stad een uitgangspunt voor meerdaagse excursies richting jungle, Gouden Driehoek en traditionele bergstammen. Hier komen we vroeg in de ochtend aan en worden naar ons hotel gebracht waar een ontbijt wordt geserveerd. De gehele dag staat in het teken van verkenning van de stad. Je kunt Chiang Mai uitstekend te voet doen.

Dag 7: Chiang Mai-Mae Tang 's Morgens vroeg vertrekt u vanuit Chiang Mai met de bus voor een korte rit naar het Mae Tanggebied in de buurt van Mae Rim. We maken hier een korte stop om bij een lokale markt rond te kijken en extra proviand te kopen. Door naar het startpunt van de jungletrek waar we eerst een mooie rit op een olifant maken door de jungle. Het is ongelofelijk hoe deze statige jumbo's over de smalle junglepaden hun weg weten te vinden! Na de lunch volgt een prachtige 3-uur durende trek door de ongerepte natuur en jungle met spectaculaire uitzichten. Uiteindelijk bereiken we het junglekamp waar we zullen overnachten en dineren. 's Avonds is er tijd voor verhalen en spellen bij het kampvuur.

Dag 8: Trekking Na het ontbijt is het tijd voor een trekking van circa 4 uur. Deze route brengt ons door dorpjes van bergstammen waar de gids natuurlijk uitleg zal geven over hun achtergrond en gebruiken. Daarna verder naar een mooie waterval waar we kunnen zwemmen en relaxen. Hier pauzeren we en zal de lunch plaatsvinden. In de middag volgt een trekking bergafwaarts en stoppen we nog bij een vleermuizen grot. Hierna vervolgen we de route naar het overnachtingskamp. Ook hier zal uw gids een overheerlijke maaltijd bereiden. U heeft tenslotte wat tijd om te zwemmen en te relaxen.

Dag 9: Mae Teang-Chiang Mai Na het ontbijt maken we een trekking van circa 2 uur, voornamelijk bergafwaarts, via verschillende bergstammen Deze laatste dag geniet u ook nog van prachtige vergezichten en jungle. Verspreid door de jungle liggen akkertjes, waarop de bergstammen hun gewassen verbouwen. We genieten de lunch in een Shan dorpje. Aansluitend varen we met een bamboevlot stroomafwaarts over de rivier. De rivier gaat door een indrukwekkend dichtbegroeide jungle; laat u meevoeren door de geuren en de geluiden... Na een uur varen bereiken we de pier en is het tijd om terug te gaan naar Chiang Mai.

Dag 10: Chiang Mai Vandaag heb je een rustig dagje in Chiang Mai. Een prima dag om deze prachtige bijzondere stad te ontdekken en souvenirs te kopen. Chiang Mai is een ontmoetingsplaats voor de vele bergstammen in de omgeving en heeft een hele eigen cultuur. Verder kan je de beroemde Doi Suthep tempel met zijn adembenemende uitzicht bezichtigen. Je moet hiervoor een bus nemen, maar onze vertegenwoordiger kan je hier bij helpen.

Dag 11: Chiang Mai - Surat Thani Na het ontbijt in het hotel is er tijd om je slag te slaan op de souvenirmarkt. Natuurlijk kun je ook lekker bruinen en ontspannen rond het zwembad van het hotel. In de middag vertrekken we naar het vliegveld voor je binnenlandse vlucht naar Bangkok. Hierna word je naar het station gebracht voor de nachttrein naar Surat Thani.

Dag 12: Surat Thani - Koh Samui Na aankomst in Surat Thani gaan we door naar de haven. Daar stappen we op de boot die ons in enkele uren naar Koh Samui vaart. Zodra we het eiland naderen overvalt het paradijselijke gevoel je al: witte stranden, vissersbootjes, heldere blauwgroene zee. Je wordt warm onthaald in het resort aan het strand, waar we de komende vijf nachten zullen overnachten.
Het Fairhouse Beach Resort is een prima middenklasse resort, gelegen direct aan het Chaweng Noi strand. U kunt er een heerlijke rustige vakantie beleven met een levendige Chaweng Beach binnen handbereik. Het resort heeft een rustige ligging, direct aan Chaweng Noi Beach. Het is ca. 15 minuten rijden naar de luchthaven en het drukkere Chaweng Beach ligt op ca. 5 minuten rijden. In de directe omgeving bevinden zich wat winkeltjes en restaurantjes aan het strand.

Dag 13 – 16: Koh Samui De komende dagen zul je heerlijk tot rust komen op dit ideale vakantie-eiland. Het schitterende weer, de uitgestrekte stranden en de vriendelijke bevolking zullen je vakantie hier onvergetelijk maken. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Laat je heerlijk masseren of volg een duikcursus en ontdek de prachtige onderwaterwereld. Ook is het mogelijk om vanaf Koh Samui een bezoek te brengen aan de omliggende eilandjes Koh Pha Ngan (met de niet te missen Full Moon Party's!) en Koh Tao (een werkelijk lost island).

Dag 17: Koh Samui - Bangkok Na nog een laatste dag heerlijk te hebben genoten vertrekken we 's avonds naar het vliegveld van Koh Samui. Vanaf hier vliegen we naar de luchthaven van Bangkok voor de vlucht terug naar Amsterdam.
Dag 18: Aankomst Amsterdam In de loop van de ochtend komen we aan in Amsterdam.